"مار سمیولوژی " در گالری هومبه نمایش در می آید

گالری هوم از روز جمعه سی ام تیر ماه 96 میزبان آثار تقاشی میترا نابغیـ تحت عنوان مارسیولوژی خواهد شد.

در استیتمنت نمایشگاه آمده است:
مار سمیولوژی
فردینان دو سوسور پدر علم زبان شناسی گذر گاهی جدید را بر علم علم زبان شناسی تعریف کرده .«میتوان دانشی را در نظرگرفت که زیست نشانه ها را در بطن زندگی اجتماعی بررسی میکند که آن را سمیولوژی مینامیم »
از این گذرگاه تازه و باتکیه بر وجوه اساطیری عناصر مورد استفاده در آثار میترا نابغی زیست جانوران در آثارش محتوایی نمادین را در خود حمل میکنند و مسیری را در برابر مخاطب باز میکنند . مار و ماهی هرکدام بر بلندایی نمادین نشسته اند ولی از گذرگاه سمیولوژی نیز واجد وجهی نمادین جدید و ویژه گشته اند .ارتباطی که میتواند متن تصویری جدیدی را موجب شود.

میترا نابغی در ارتباط با هدف ازجمع آوری این مجموعه بیان کرد:

محیط زیست در تعامل با انسان، اثرات عمیق و غیرقابل انکاری را منعکس میکند . تا جایی که نمایه های عناصر زیستی میتواند نشانه هایی با اعتبار جدید بسازد و گذرگاهی جدید از معانی رابه روی مخاطب بگشاید .
مدت زمان یک سال از ایده و اجرا و انتخاب آثار شکل گرفته .
منظر من منظری آرام و شاعرانه و نگاهی سرشار از علاقمندی به نقش پذیری جدید از پدیده های زیستی است . برهم کنش و بی نظمی طبیعت الهام بخش من در شکل گیری مجموعه مارسمیولوژی بوده

وی در ادامه افزود:

تعداد هفت عدد از این مجموعه جمعه ۳۰ تیرماه در گالری هوم به نمایش در خواهد آمد. ابعاد بیشتر آثار 200 . 80 سانتی متر هستند که در قطع عمودی عرضه شده اند .
مسیر شکل گیری آثار بر مبنای تکنیک اسکرچ برروی رنگ ایجاد شده و از لحاظ اجرا در حیطه هنر مدرن و از لحاظ ابعاد مفهومی در حوزه هنر مفهومی قرار میگیرد



logo-samandehi